zondag 24 februari 2008

Het geluid van de tram


Het werk zit er weer op, en we gaan nog een paar dagen naar San Francisco. Het eerste wat ik doe is een ritje met de kabeltram. Niet te geloven hoe steil dat ding omhoog kan. Wat een gekke stad, zo op die heuvels gebouwd. Als je dan aan de haven komt, de Marina, dan begrijp je wel waarom ze daar zijn gaan bouwen. Wat een uitzicht! We hebben regen en storm, maar tussen de de buien door is de hemel prachtig.
Voor liefhebbers van oude trams is dit het paradijs! Niet alleen de kabeltrams zijn oud, maar er zijn ook lijnen waar oude trams uit de hele wereld rijden. De geur, de kleur van het hout en vooral het geluid van de bel voeren me terug naar de tijd dat ik met de tram naar school ging, in Den Haag. Ik was toen zes jaar en de stad was groot, onbekend en toch een beetje van mij. Net als San Francisco nu.

Geen opmerkingen: